Fobiile și societatea

Trăim într-o societate evoluată și de aceea e normal ca discuția legată de anumite lucruri care în trecut erau considerate a fi tabuuri, să fie acum parte a unui discurs cotidian. Totuși, există și subiecte care se lovesc de reticența interlocutorilor, iar printre acestea consider că se numără și fobiile. În România acestea nu sunt, de cele mai multe ori, abordate și înțelese drept afecțiuni serioase, ci mai mult ca niște mofturi. Probabil aș cere prea mult susținând că ar fi nevoie de o campanie de conștientizare a acestei stări, patologice până la urmă, dar cu siguranță ar ajuta într-o oarecare măsură.

Scriu acest articol din perspectiva unei persoane care suferă de o fobie destul de răspândită aș zice, cunoscută sub numele de acrofobie. Aceasta este caracterizată de tema de înălțimi. Personal  efectele acestei fobii îmi afectează calitatea vieții aproape zilnic, deoarece depind de oamenii din jurul meu. Nu e un moft și nu se manifestă doar când sunt la etajul 10 și mă gândesc „hmmm…. parcă mi-e puțin frică să privesc în jos”. Nu, aceasta se manifestă zilnic, un exemplu fiind faptul că eu nu pot urca neînsoțită scările deoarece mi se face rău (în funcție de structura clădirii, uneori pot urca singură până la etajul 1). Gândiți-vă cum ar fi ca atunci când mergeți singure la cumpărături într-un mall, iar magazinul pe care îl căutați se află la etajul întâi, să trebuiască să rugați un străin să vă însoțească atât la urcare cât și la coborâre. Credeți-mă, nu veți întâlni doar oameni dornici de a vă ajuta. Această frică nu se manifestă doar în cazul clădirilor, ci în orice situații în care sunt nevoită să ajung mai sus decât nivelul solului: poduri, poteci abrupte, balcoane, lifturi, etc. Simptomele fizice de care mă lovesec cel mai des sunt dificultățile de respirație însoțite de creșterea ritmului cardiac, dureri, uneori foarte intense, ale toracelui, senzația de amețeală, bufeuri, tremur excesiv și necontrolat, de multe ori neputând să mă mai țin pe picioare. Cele mai grave consecințe ale acestor simptome au fost vărsăturile și într-un anumit punct, leșinul.

Care este părerea voastră despre fobii?

Acrophobia

Lasă un răspuns

